tirsdag 26. juli 2011

Pleddet til Charlotte er endelig ferdig..



Da var jeg endelig ferdig med pledd nr.2:) Jeg har ikke kunnet blogget om pleddet siden min beste venninne pleier å lese bloggen min.

Januar i år så ble jeg endelig ferdig med pleddet mitt og så for jeg beskjed om at Charlotte skal gifte seg. Jeg fikk spørsmålet om jeg ville vær forloveren til Charlotte og det sa jeg ja til med engang. Tenk å få lov til å vær forlover, noe så stort! Det var en kjempe ære for å få lov til å vær forloveren hennes.


I januar så begynte jeg også på gitar skolen, i min barndom ville min mor at jeg skulle spille piano men hun hadde ikke råd til en piano så da ble det trekkspill. Tenke deg det meg med en trekkspill. Prøv å forestille deg meg som barn; ei tynn flis fra 80-tallet med håret som var ganske lik Tina Turner og spilte trekkspill, det så ikke ut og det hørtes heller ikke bra ut:)

Begynte da å spille på keyboard på ungdomsskolen og det var gøy. Satt foran radioen og tok opp musikk på kassett så jeg kunne spille sanger på gehør. Så man kan si at jeg har savnet å spille et instrument. Jeg fikk en gitar i julegave og som skrevet tidligere så begynte jeg på gitar timer. Kan tro det er gøy å spille gitar.

Men, som forlover så ville jeg gi en personlig gave. I februar så hadde vi Tingeling treff(strikke klubb) så jeg snakket med jentene om dette og jeg fikk beskjed om at dette var en veldig flott gave. Så da ble det bestemt at jeg skulle hekle et pledd til. Av og til så tenkte med meg selv hva i all verden var det du tenkte på..... Var rett og slett kjekkerer å spille gitar enn å hekle. Jeg har gitt beskjed til Tingeling jentene at neste gang så må de slå meg i hodet med en stekepanne hvis jeg har tenkt å ha to store prosjekter etter hverandre. Men, jeg ble ferdig før brylluppet og bruden ble kjempe glad og det er det viktigste:) Så vi for se hva neste prosjekt blir, men jeg tror ikke jeg begynner med noe nå før til høsten. Regner med at jeg må vell strikke nye ullstrømper til barna igjen, de vokser så alt for fort. Men, nå er det sommer så nå skal jeg bare kose meg med gitaren min:) Ønsker alle fortsatt en riktig god sommer:)

2 Comments:

Monica Jacobsen said...

Teppet var aldeles nyyydelig!! Har veldig lyst å hekle noe slikt jeg også til hytta, men vet ikke om denne gikt kroppen kan utføre det ;-)

Anonym said...

Jammen e du flinke Davina :) Sjøl har eg ikkje komt særligt langt med d teppet eg begynte på når du va nere hos Tove den påsken.. Når eg ser kor flittige og flinke du e så må eg nok bare finna fram hekletøye eg og :)
Håpe alt står fint med dåkkår alle samen!
Klem fra Hilde

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)