torsdag 3. mai 2012

Kom Mai du skjønne milde...



Kom, mai, du skjønne, milde, gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne gad jeg i marken gå!

Så bilde her på VG`s sine sider og det fikk meg til å tenke, ooops jeg har ikke plantet noen blomster til 1 Mai..... Husker den tiden jeg bodde i Stavanger der jeg kjøpte alltid blomster og bark før 1 mai men her på Østlandet så er klimaet helt annerledes. Stavanger så er gjennomsnittstemperaturen 10 grader, selvfølgelig kunne vi også ha noen frost netter men det var ikke så ofte.

Nå har vi hatt noen fantastiske flotte dager, solen skinner og vi har måtte smurt oss inn med solkrem. Men, nå idag så har temperaturen falt litt og det er meldt sludd til helgen:( Så det var kanskje like greit at jeg ikke hadde kjøpt noen blomster;) Jeg har en drøm å ha en hage fullt av med blomster spesielt roser. Jeg elsker roser i alle slags farger og størrelser. Men, det for bli den dagen jeg blir rik:)

Mai er en såå fin måned, det blir grønnere ute, bladene spirer og gresset blir grønnere. Tulipanene er på vei ut og man ser løvetann langs veiene. Så fantastisk vår følelse. Våkner til sol og fugler som kvitrer. Ser barna som sykler og leker i nabolaget, hører Deres lek og latter er bare magisk.

Gleder meg til å komme meg hjem idag, skal nok innom en plass for å kjøpe lekablokker som jeg kan bruke for å lage meg et blomsterbed. Bare håper at det blir godkjent av gubben:)

Ønsker alle en god dag:)

0 Comments:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)