tirsdag 10. januar 2012

Uka som har gått.....

Denne uken har gått fort som vanig, men det har vært deilig med ikke så mange aktiviteter. Uken her blir verre for da er det fullt pogram. Jeg var på IKEA forrige uke, skulle handle et par ting for jobben og så oppdaget jeg en lintøyskap. Den var så perfekt at jeg mått bare ha den. Vi har vært på jakt lenge etter en type vitrineskap men jeg orker ikke å kjøre land og strand for å kjøpe en brukt en.

Samboeren min og jeg var på shopping på lørdag. Savnet min beste venninne da veldig. Vi pleide ofte å kjøre til IKEA når jeg bodde i Stavanger. Men, vi kom alltid ut med en pakke telys og en pølse:) Det var gode gamle dager:)

Når vi kom hjem fra IKEA, så var det å lage middag. Vi spiste og jeg var helt giret på å få orden på kjøkkenet. Å rydde ut av kjøkkenet var gjort på null komme niks men å montera skapet det gikk ikke så fort. Tilslutt så måtte jeg be samboeren min hjelpe meg for dette gikk for tregt. Jeg hadde også brukt feil skruer på en plass:) Så skal en av to var ferdig på lørdagskveld.

Søndag startet vi rolig, en deilig frokost, fikk kjørt bort noen av barna til vennene Deres. Da jeg kom hjem hadde min kjære samboer funnet ut at han skulle begynne å pusse opp datteren hans sitt rom. Men, det jeg ikke var klar over var at han hadde lovet datteren hans at han skulle begynne nå denne helgen. Jeg kjente at jeg freste inni meg, men han mente at han kunne hjelpe til to plasser samtidig. Det kom en liten fanden i meg som sa at dette skulle jeg klare alene, har vi startet på noe så bær vi prøve å fullføre det. Tror, Dere ikke at jeg klarte det, helt alene. Jeg var så fornøyd med meg selv. Min kjære spurte meg minst et par ganger om at jeg ville ha hjelp og jeg sa nei. Guuud, så god den mestringsfølelsen var. Jeg vet at dette er bare IKEA og noen mener at dette er en piece of cake, men jeg fikk det til helt alene:) Se hvor fint det blitt nå.:) Denne uken som har gått har vi spist så mye deilig mat, syns nå jeg. Min kjære var hjemme på mandag og da fikk jeg han til å sette Foccaica deigen til heving. Når jeg kom hjem fra jobb så kjevlet jeg den ut så den kunne kose seg mens jeg lagde resten av maten. Jeg lagde meksikansk kylling suppe, servert med revet ost, rømme, mais, cashewnøtter og foccaicabrød.


På tirsdag så lagde jeg hjemmelaget fiskegrateng, nam nam det var godt og det syntes barna også helt til de hørte at jeg brukte sei istendenfor torsk. Men, de spiste opp maten:) Det var såpass mye mat at vi hadde restene på onsdag. Tror Dere ikke at barna hadde glemt at det var sei i maten men de spiste opp med et smil:)

På torsdag så ble det Quiche, mmmm for en fantastisk mat uke:) Dette ble også middagen på fredagen, rester er kjekt å ha(så lenge det er nok for hele bøtte balletten:)) På fredagskveld lagde jeg lakseruller, vi hadde så mye røktlaks fra julen at nå var det å lage en bedre kveldsmat. Disse 13 åringer og gubben var kjempe fornøydde med kveldsmaten. Men, lørdag og søndagsmiddagen ble ikke som resten av uken.


Vet ikke hva denne uken vil bringe, men for bare nytes fylt ut for man vet ikke hva som kan skje.... Ønsker alle en riktig fin uke:)
























0 Comments:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)