lørdag 15. desember 2012

Våknet med en tanke....


En liten pause fra lesingen;)

9 dager til jul og kan tro jeg er stresset mentalt... Ikke har jeg bakt noe særlig og ikke har jeg hatt noe juleverksted sammen med barna og ikke har jeg handlet julegaver til noen..... Har pratet med barna mine om eksamener og utrolig nok så er de sååå forståelsesfulle:)

Idag våknet jeg med en tanke; hvem er det vi egentlig styrer og steller for?? Hvorfor er jeg stresset mentalt?Konklusjonen min ble rett og slett barna mine. Det er vi foreldre som gir minnene til barna våres. Ønsket mitt er at barna mine skal huske at i desember måneden så bakte vi, lagde ting & tang, sang på julesanger, hørte på Elvis sin jule cd i bilen ect ect...

Julen er for barna på lik linje som 17 mai. Desember er tiden for kos og gleden av å gi ting til andre. Gleden av å vær samlet som en familie, der man kan kose seg med levende lys, julemusikk, julebakst, juleforestillinger og ikke minst pakking av gaver som man skal gi til andre. Gleden av å gi, spenningen på om mottakeren vil like gavene og ikke minst spenningen på hva en vil få selv:)

Selv om jeg ikke har gjort masse iår, så prøver jeg virkelig. Men, det er nok derfor jeg stresser mentalt fordi det er første gang i de 14 årene jeg har hatt barn at jeg ikke har gjort så mye som jeg pleier....Men, etter 18 desember så er bånn gass:)

Bildet er tatt i dag, tur i Nissens slede:) Fant ut at jeg kunne ofre 3 timer med lesing:) Barna fikk shoppa litt og vi spiste middag ute. Men, nå må jeg lese videre:) 

Ønsker alle en riktig god kveld:)





1 Comment:

Filippa said...

Eksamens tiden er hektisk. Jeg er helt sikker på at barna har en fin adventstid selv om du ikke får gjort alt du pleier. Min erfaring er at vi voksne har så høye krav til oss selv fordi vi ønsker å gi barna våre så mye, jeg er helt sikker på at dine søte små får en koselig adventstid uansett. Forsøk å senke skuldrene, finn ut hva som er viktigst å få gjort til jul, det er ikke sikkert du trenger å gjøre alt du pleier å gjøre. Det viktigste er at du ikke stresser, men gjør noen ting som er viktig for deg og barna. Blir det for mye stress er det ikke koselig og du ønsker vel ikke at barna skal huske adventstiden som mer stress enn kos? Senk skuldrene, pust med magen og ha fokus på eksamen fram til 18. Jeg heier på deg, dette kommer til å gå bra!!! Du kan og får til!!!

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)