tirsdag 19. mars 2013

Til Fingerspissen



Bildet her er tatt for en del år siden. Når jeg bodde i Stavanger så pleide jeg alltid å ha lange fine negler. Men, etter at jeg flyttet til Østlandet så kunne ikke jeg gi meg selv den gleden av å ha lange fine negler, for her er det rett og slett for dyrt.... Kunne ikke forsvare dette ovenfor meg selv...

Så hva gjorde jeg, jeg var så heldig at Neglemakeren min i Stavanger kurset meg og gjorde meg godkjent:) Jeg kjøpte all utstyr og begynte på meg selv. De som kjenner meg vet at jeg eier veldig lite tålmodighet, og når jeg brukte 3 timer på meg selv så er dette jeg måtte nedprioritere..... 

Velstelte negler er som fint tilbehør. Det finnes imidlertid alternativer en kan ty til uten å feste på løsnegler. To ulike, gelébaserte produkter lover nemlig et resultat som holder i flere uker. Gel er en metode, mens Shellac er en blanding av gelé og neglelakk. Og jeg er meget fornøyd med begge produktene. Men, må innrømme at jeg er litt forelska i Shellac, fordi jeg slipper å bruke 3 timer på meg selv:)






Shellac ble lansert i Norge i 2010 og er en blanding av gele og vanlig neglelakk. Hovedtanken er at produktet skal ha holdbarheten til gele og enkelheten til en vanlig lakk. Produktet skal være hypoallergenisk og fri for formaldehyd, toluem og DPB.

Igår var det min mor som ønsket å prøve, hun valge fargen Venice, nydelig farge må jeg innrømme. 

Shellac ser ikke ut som gelé på neglen, men som om du nettopp har lakket neglene dine men en vanlig neglelakk, og vært veldig stød på hånden! 

Ønsker alle en fargerik dag:)


2 Comments:

hobbyvimsa said...

Hei høpp!

Genialt når du kan gjøre det selv.Her er det korte bite negler:)Skulle vel fått på noe jeg også hi hi!!

Har du fått posene???

Ha en fin dag!!

Klem Linda:)

Henriette said...

Jeg kan godt være prøvekanin da B)

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)