onsdag 8. august 2012

Fotoalbum.


Igår gjorde jeg noe som jeg ikke har gjort på over ti år. Jeg fremkallet bilder fra ferien våres i Sri Lanka. Fant ut at det er så kjedelig å vise frem bilder fra en pc. Og sist barna og jeg var i Sri Lanka tok vi masse masse bilder men hadde ingen å vise dem frem til. Det er ikke det samme å sitte med pc`en og se på bilder t.o.m samboeren min så ikke på bildene. Så nå bestemte jeg at jeg skulle fremkalle bilder fra ferien så jeg kan vise frem til vennene mine.

Vi hadde mange fotoapperater med oss så vi fikk ta masse bilder og det tok faktisk tid med å finne ut hvilken bilder en skulle fremkalle. Det ble rundt 380 bilder:) Dette ble gjort via nettet og jeg slapp å ta bussen til byen og levere ifra meg filmrullene:) Og bildene ble sendt tilbake i posten og jeg slapp igjen å ta bussen inn til byen for å hente bildene:) Men, jeg må si at jeg savner litt å levere/hente  bildene. Jeg føler at jeg var mer forsiktig med hva slags bilder en tok fordi det kostet litt å kjøpe disse filmrullene. Og idag knipser jeg for harde livet og det tar bare plass på pc`en. Merkelig hvor travelt vi egentlig har det.....




Husker Dere disse hvite og svarte filmrull beholderne:) Gode minner, husker jeg fikk O`boy pulver i dem så vi fikk ta med på skolen. Sjokolade pulver over hele pulten for det var ikke lett å siktet oppi melkekartongen:) Dette var ikke noe jeg fikk ofte på skolen, men det var jaggu stas når jeg endelig fikk det:)

Jeg har idag en isboks fylt med film negativer. Mangler bare filmruller for å kunne vise barna mine. Dette er noe barna våres ikke kommer til å oppleve. Spenningen for å få bildene fremkallet. Men, men dagens teknologi skal vær enklere og raskere:)

Men tilbake til igår, jeg satt på sofaen med album og bilder og kan tro det var koselig. Manglet bare et glass med rødvin;) Med ca 380 bilder så kan dette ta litt tid men resultatet vil bli bra. Barna mine ble rett og slett utålmodig men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves:)


 
Ønsker alle en kreativ uke:)


0 Comments:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne en liten kommentar, for da blir jeg veldig glad:)